Etykiety samoprzylepne Gdynia

Etykieta samoprzylepna została wynaleziona w USA w 1935 roku. Richard Stanton Avery był pionierem pomysłu ochrony warstwy klejącej za pomocą podkładu antyadhezyjnego. Nazwał swój produkt etykietą samoprzylepną. Po II wojnie światowej branża zaczęła się dynamicznie rozkręcać, a w pewnym momencie etykieta przestała być tylko identyfikatorem produktu, ale stała się integralną częścią jego strategii promocyjnej. Przemysł poligraficzny stale się rozwijał, a dziś prosta niegdyś etykieta stała się niemal dziełem sztuki. Jak zrozumieć, co dokładnie oferują dziś drukarnie? Nasza drukarnia Arti Bau produkuje etykiety samoprzylepne dla różnych branż, wykorzystując połączenie druku fleksograficznego i inkjetowego.

Druk fleksograficzny oraz inkjetowy w drukarni Arti Bau

W ten sposób drukowanych jest większość etykiet samoprzylepnych. Bez wątpienia doskonale znasz zwyczajową pieczęć urzędniczą, która służy do stemplowania dokumentów. Zasada fleksografii jest taka sama, z tą tylko różnicą, że klisza drukowana jest przyklejona do cylindra, a nie do płaskiej powierzchni, pozostawiając odcisk na płótnie z każdym obrotem. Należy pamiętać o niektórych cechach charakterystycznych dla metody fleksograficznej.

Należy unikać bardzo jasnych przejść w tle i obrazie, ponieważ wypełnienie nie pojawi się natychmiast po wydrukowaniu. Należy unikać bardzo małego tekstu, zwłaszcza odwróconego (jasne litery na ciemnym tle). Należy pamiętać, że wynik podczas drukowania może być jak najbardziej zbliżony do projektu na monitorze tylko przy kompetentnej interakcji projektanta i technologa przygotowalni w drukarni. W Arti-Bau korzystamy z nowoczesnych maszyn poligraficznych, przykładem jest maszyna hybrydowa gwarantująca możliwości druku fleksograficznego i inkjetowego. Dzięki temu połączeniu produkujemy wysokiej jakości wielowarstwowe etykiety samoprzylepne np. z rodzaju sandwich. Kolejną maszyna, którą wykorzystujemy do produkcji etykiet jest maszyna do druku cyfrowego inkjetowego, doskonale sprawdzająca się do drukowania serii krótkich i długich.

Koszty druku etykiet samoprzylepnych

Masz więc gotowy projekt etykiety samoprzylepnej. Teraz musimy określić koszt nakładu. Składa się na niego cena form drukowych, koszt druku i operacji wykończeniowych. Ogólna zasada jest prosta tzn. im większy nakład, tym niższy koszt jednej etykiety. Faktem jest, że przygotowanie nakładu oraz dostosowanie urządzeń drukujących i wykończeniowych wymaga czasu, który nie zależy od długości nakładu. W niektórych przypadkach konfiguracja urządzenia zajmie więcej czasu niż drukowanie. Dodatkowo trzeba zapłacić za produkcję form drukarskich.

Maszyna drukuje na materiale rolkowym, który po nałożeniu farby i wykrojeniu również nawijany jest na rolkę. Maszyny drukarskie mają zazwyczaj od 6 do 10 sekcji, co pozwala nie ograniczać się, jak w przypadku offsetu, tylko do obróbki farb, ale szeroko stosować tzw. farby mieszane. Bardzo często etykieta w ogóle nie zawiera kolorów procesowych, przez co jest bardzo jasna i atrakcyjna. To znaczący plus metody fleksograficznej. Obecnie najczęściej używają farb utwardzanych promieniami UV, jasnych i nasyconych, mniejsze drukarki czasami używają tańszych atramentów na bazie wody, głównie do etykiet papierowych.

Zamówienia na etykiety samoprzylepne

W naszej drukarni Arti-Bau przyjmujemy zamówienia na etykiety samoprzylepne:

  • Peel-off.
  • Z nadrukiem od strony kleju.
  • Uszlachetnione.
  • Transparentne.
  • Pełnokolorowe
  • Nieprzepuszczające światła.

Można zamówić u nas dowolnej wielości nakład, dlatego często zamawiane są etykiety promocyjne i okazjonalne. Z naszych usług korzystają takie branże jak: chemiczna, spożywcza, kosmetyczna, logistyczna i specjalistyczna. Do etykiet samoprzylepnych wykorzystujemy fotoutrwardzalne atramenty co zapewnia naszym produktom wysoką odporność i wytrzymałość na różne warunki zewnętrzne.

Materiały do produkcji etykiet samoprzylepnych

Wybór materiałów na Twoją etykietę jest do pewnego stopnia ograniczony jedynie Twoją wyobraźnią (i dostępnością odpowiednich rolek na magazynie). Przede wszystkim jest to papier setek różnych gatunków. Standardowo będziesz oferował papier powlekany tzw. półbłyszczący o gramaturze około 90 g/m 2. To najpopularniejszy, a co za tym idzie najtańszy materiał. Jeśli chcesz czegoś nietypowego, to w katalogu naszej drukarni znajdują się różnego rodzaju papiery designerskie o różnych fakturach, kolorach i gęstościach, na przykład papiery metalizowane lub papiery z efektem fluorescencyjnym.

Oprócz papieru można stosować różne rodzaje folii samoprzylepnych, najczęściej białych, przezroczystych lub perłowych. Etykiety drukujemy także na folii polipropylenowej lub polietylenowej. Oczywiście transparentne etykiety najlepiej prezentują się na szklanych powierzchniach. Drukując lustrzane odbicie na przezroczystej etykiecie i pokrywając ją warstwą białej farby, można uzyskać efekt prześwitywania przez butelkę.

Metody wykończeniowe etykiet samoprzylepnych

Umieszczenie obrazu na materiale to nie wszystko. W arsenale naszej drukarni jest kilka metod, które mogą uszlachetnić etykietę, czyniąc ją bardziej atrakcyjną. Najważniejszym z nich jest oczywiście lakierowanie. W tym celu po nałożeniu podstawowych kolorów w maszynie drukarskiej nakładany jest lakier błyszczący. Można go aplikować zarówno na całej powierzchni etykiety, jak i selektywnie, pozostawiając np. niezalakierowane miejsce na naniesienie daty ważności produktu. Folie samoprzylepne zwykle nie są lakierowane. Oprócz lakierowania stosuje się tłoczenie folią. Może być produkowany zarówno z nadrukiem, jak i osobno. Do wytłaczania stosuje się hot-stamping, który przylutowuje metalowe cząstki folii do materiału. To kosztowny, ale skuteczny sposób wykończenia.