Etykiety samoprzylepne do celów marketingowych i efektywnego znakowania towarów

Etykiety samoprzylepne służą do znakowania, rozliczania i zabezpieczania towarów, a także do reklamy i wyświetlania informacji dla klienta. Są praktyczne w użytkowaniu, funkcjonalne i piękne. Służą do umieszczenia na produkcie logo firmy, można również na nich wskazać koszt sprzedawanego towaru. Bardzo istotne jest to, że są bardzo odporne na wilgotne środowisko, niskie i wysokie temperatury, a nawet na obciążenia mechaniczne.

Jakie zadania spełnia etykieta samoprzylepna?

Dziś samoprzylepna etykieta sprawia, że można nie tylko łatwo zaprezentować produkt, ale też go ozdobić. W końcu to wysokiej jakości opakowanie staje się atrakcyjną latarnią morską dla potencjalnego nabywcy. Dodatkowo można na niej umieścić nazwę produktu, jego cechy, warunki promocji. Kolorowa etykieta od zawsze przyciągała dużo uwagi klientów, dzięki czemu produkt z nią sprzedawał się sprawniej.

Do najbardziej znanych rodzajów etykiet samoprzylepnych należą etykiety w rolkach. Pomagają znacznie przyspieszyć proces znakowania produktów za pomocą specjalnego urządzenia. Mogą to być etykiety papierowe i foliowe przeznaczone do druku laserowego i atramentowego. A także etykiety białe, srebrne, przezroczyste, błyszczące i matowe. Również druk etykiet samoprzylepnych jest termotransferowy.

  • Metalizowane etykiety samoprzylepne stanowią całkowicie nowe rozwiązanie w zakresie pięknego etykietowania produktów. Najczęściej produkowane są w dwóch kolorach: złotym, srebrnym.
  • Przezroczyste etykiety samoprzylepne. Będą doskonałym rozwiązaniem do znakowania produktów w zatłoczonych miejscach. Są bardzo odporne na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne.
  • Okrągłe etykiety samoprzylepne. Są bardzo popularne do znakowania produktów spożywczych, kosmetyków, odzieży itp.
  • Kolorowe etykiety samoprzylepne. Wygodny do wizualnej identyfikacji rodzaju produktu.

Etykiety samoprzylepne – rodzaje

Etykiety samoprzylepne wykorzystywane są w sklepach, specjalistyczne etykiety znalazły zastosowanie do oznaczania sprzętu przemysłowego i komputerowego. Można nawet uporządkować kable za pomocą naklejek — są wykonane z wytrzymałej folii poliestrowej, która jest odporna na rozerwanie. Nie tylko oznacza rodzaj przewodu, ale także szybko połączy wiele kabli w jedną grupę.

Etykiety samoprzylepne są również szeroko wykorzystywane w celach reklamowych. Na przykład etykiety z logo mogą być przydatne dla każdej marki. Dzięki temu łatwo jest ozdobić opakowanie i uczynić je bardziej rozpoznawalnymi dla konsumentów. Jeśli sprzedawana jest żywność, można wykorzystać samoprzylepne etykiety na butelki. Istnieją również etykiety samoprzylepne, których rodzaje tworzone są z myślą o naprawdę trudnych warunkach użytkowania. Stosowane są tam, gdzie konwencjonalne naklejki papierowe nie sprawdzą się.

Takie produkty są odporne na prawie wszystko:

  • Uszkodzenie mechaniczne
  • Brud
  • Zmoknięcie
  • Wysokie i niskie temperatury
  • Światło słoneczne.

Piękne opakowanie zapada w pamięć kupującego, przypomina markę i przykuwa uwagę przy wyborze produktów. Ze względu na to, że etykieta samoprzylepna wykonana jest z papieru lub folii, możliwości jej produkcji są praktycznie nieograniczone.

Możliwości produkcyjne etykiet samoprzylepnych

  • Różnorodność noży sztancujących pozwala na nadanie dowolnego kształtu, istnieje możliwość opracowania noża sztancującego o ekskluzywnym kształcie, pod konkretne zamówienie.
  • Rozmiary mogą być również bardzo różne, zarówno standardowe, jak i dowolne
  • Informacje i obrazy można zastosować w dowolny z istniejących obecnie sposobów: druk offsetowy, wysoki, fleksodruk, a także wykorzystując możliwości nowoczesnego druku cyfrowego.
  • Do produkcji można zastosować różnorodne materiały bazowe – etykiety na papierze i metalizowane (folia), etykiety na folii, różne folie.
  • Warstwa klejąca może mieć różny skład i właściwości. Do produktów tłoczonych można użyć kleju permanentnego, superpermanentnego bez możliwości usunięcia, a także kleju typu usuwalnego, który pozwala na późniejsze usunięcie etykiety bez śladów. Istnieje specjalny zmywalny klej do mokrych produktów itp.
  • Nadanie oryginalnego i atrakcyjnego wyglądu jest niemożliwe bez zastosowania dodatkowych technologii dekoracyjnych. Może to być tłoczenie, coldstamping, laminowanie, lakierowanie, perforacja, stosowanie farb fluorescencyjnych i wiele innych.
  • Druk cyfrowy pozwala na wyprodukowanie dowolnej partii etykiet, także tych o zmiennych cechach (skala kolorów, ilość, zawartość bloków informacyjnych, dekor, dodatkowe zabezpieczenia, personalizacja itp.) bez straty czasu i jakości.

Projektowanie etykiet samoprzylepnych

Tworzenie dowolnego produktu etykietowego rozpoczyna się od opracowania projektu. Można samodzielnie przygotować projekt efektu graficznego etykiety samoprzylepnej lub skorzystać z kreatywności projektanta drukarni. Będzie możliwa spójności projektowania i przygotowania do druku z technologią procesów produkcyjnych druku. Wiadomo, że jedną z funkcji etykiety jest przyciągnięcie uwagi kupującego i zachęcenie go do zakupu. W dobie obfitości towarów i ogromnej konkurencji ważne jest, aby robić wszystko, co możliwe, aby produkt od razu przyciągał wzrok m.in. kupującego, aby ponownie kupował produkty.

W związku z tym opracowanie projektu etykiety wydaje się być najważniejszym etapem produkcji etykiet. Postrzeganie produktu przez kupującego zależy od projektu etykiety, co ostatecznie oznacza zysk. Oczywiście producent nie może samodzielnie rozwiązać takiego problemu. Niezbędne jest zaangażowanie w taką pracę specjalistów z doświadczeniem w tym zakresie, wiedzą i odpowiednim podejściem do procesu.

Opracowanie etykiety następuje w wyniku procesu twórczego, w razie potrzeby projektanci i ilustratorzy firmy stworzą korporacyjny charakter, wymyślą ciekawy sposób prezentacji informacji i zaproponują wybór kilku opcji układu do akceptacji przez klienta. Prace nad opracowaniem projektu etykiety trwają do momentu pełnego uzgodnienia grafiki, dokonania wszelkich niezbędnych poprawek, które muszą zostać zaakceptowane przez klienta.

Aby stworzyć projekt etykiety samoprzylepnej, można wykorzystać wszystkie dostępne obecnie środki, które pozwalają osiągnąć maksymalną oryginalność i indywidualność. Może to być zastosowanie przezroczystej etykiety dwustronnej, etykiety składającej się z kilku elementów, etykiet na papierze teksturowanym, z zastosowaniem tłoczenia, obrazowania holograficznego itp.

Tworzenie etykiet samoprzylepnych z obrazami po obu stronach:, o czym warto wiedzieć

Producenci opracowali unikalne materiały do drukowania informacji tekstowych i graficznych na warstwie kleju. Przezroczysty lub biały polipropylen można łączyć z klejami usuwalnymi. Również podczas produkcji używana jest specjalna farba, która nie reaguje z klejem. o ważne – kleje używane do produkcji takich naklejek muszą być absolutnie przezroczyste. Z zastrzeżeniem wszystkich technologii produkcji, powstałe etykiety samoprzylepne mogą pochwalić się długą listą zalet użytkowych: zapewniają niezawodne zamknięcie opakowania przez długi czas, klej na etykiecie nie pozostawia śladów.

Gdzie znajdują zastosowanie etykiety samoprzylepne?

  • Napoje alkoholowe i bezalkohlowe w tym etykiety bezklejowe do znakowania wody mineralnej
  • Etykiety na towary przechowywane w chłodni
  • Etykiety na różne przetwory oraz oleje
  • Perfumy, różne kosmetyki a także saszetki kosmetyczne
  • Etykiety na środki do ochrony roślin
  • Etykiety ostrzegawcze na kartony i zbiorcze
  • Etykiety promocyjne.

Wielowarstwowe etykiety samoprzylepne

Według badań prawie połowa konsumentów zwraca uwagę przede wszystkim na etykietę, ponieważ zawiera ona najważniejsze informacje o produkcie: nazwę, producent, przeznaczenie, funkcje i specjalne właściwości, a także skład. Dlatego producenci są zainteresowani stworzeniem poprawnej i ekonomicznej etykiety samoprzylepnej dla swoich produktów. W związku z tym pojawia się kilka problemów: na przykład, jak zmieścić obszerny tekst kompozycji i instrukcje użytkowania na kompaktowym opakowaniu towarów o małych rozmiarach.

Etykiety wielowarstwowe w prosty sposób rozwiązują problem braku dostępnej przestrzeni do drukowania reklam produktów. Warstwy są ze sobą bezpiecznie połączone, a jednocześnie idealnie odklejane i sklejane. Dzięki przyczepności wielokrotnego użytku klient może wielokrotnie powracać do interesujących go informacji o produkcie. Wielowarstwowa etykieta eliminuje potrzebę stosowania dodatkowych wkładek, ulotek i wiszących etykiet.

Czasami tekst zawierający obowiązkowe informacje o produkcie okazuje się dość obszerny. Aby wydrukować go na etykiecie należy zwiększyć jej rozmiar, zmniejszyć czcionkę lub zastosować dodatkowe wkładki. Znakomitym rozwiązaniem tego problemu są etykiety wielowarstwowe. Można umieścić na nich niezbędne informacje, zachowując zwięzły i czytelny tekst.

Zakres zastosowania etykiet wielowarstwowych jest praktycznie nieograniczony.Takie etykiety są szczególnie poszukiwane w przemyśle kosmetycznym, chemicznym, spożywczym, farmaceutycznym. Nie zajmują dużo miejsca, są atrakcyjne i ergonomiczne dzięki przemyślanemu projektowi, nowoczesnym materiałom i procesom, które są wykorzystywane przy ich produkcji.

Druk na etykietach wielowarstwowych to najlepszy sposób na zachowanie zwartości opakowania, zwrócenie uwagi nabywców na produkt i zwiększenie lojalności wobec firmy poprzez oryginalne rozwiązanie. Produkcja takich etykiet charakteryzuje się nakładaniem specjalnej kompozycji klejowej na różne strony folii polimerowej. Pozwala to na wielokrotne odklejanie i sklejanie opakowania lub jedno otwarcie bez uszkodzenia naniesionej informacji.

Produkcja etykiet wielowarstwowych jest niezbędna, gdy potrzebny jest:

  • Oszczędny projekt opakowań o niestandardowych kształtach i rozmiarach
  • Trzeba umieścić długi tekst na miniaturowym opakowaniu
  • Podać szczegółowe informacje o składzie, cechach zastosowania produktów
  • Zawiera tekst z tłumaczeniem na inne języki do eksportu towarów
  • Przekazywać kupującemu informacje o trwających promocjach
  • Przykuć uwagę kupujących i dodać element nowości itp.

Wielowarstwowe etykiety samoprzylepne są idealne do premier nowych produktów, chemii gospodarczej, produktów spożywczych cieszą się dużym zainteresowaniem. Główną zaletą jest wysokiej jakości druk, większa odporność na zewnętrzne wpływy środowiska oraz zwiększona odporność na wilgoć.