Etykiety peel-off
Etykiety peel-off to nasze oczko w głowie. Druk etykiet peel-off umożliwia klientom zawarcie większej liczby informacji w sytuacji, kiedy powierzchnia pola etykietowego produktu jest niewystarczająca.
Chęć produkowania cyfrowych etykiet peel-off była jednym z głównych powodów wybrania przez nas jako pierwsze firmy w Europie hybrydowej maszyny Mark Andy Digital Series – dzięki dwóm sekcjom flexo jesteśmy w stanie wyprodukować etykiety peel-off w krótszych seriach niż tradycyjne technologie.

Czym jest etykieta peel-off?
Etykieta peel-off, inaczej nazywana etykietą sandwich lub peel&read, to foliowa etykieta składająca się z dwóch warstw materiału:
Pierwsza oraz trzecia strona drukowana jest cyfrowo, strona druga wymaga polimera. Oznacza to w praktyce to, że możliwy jest wydruk kilku projektów w ramach jednego nakładu pod warunkiem, że druga strona jest wspólna dla wszystkich projektów. Klienci mający doświadczenie w zamawianiu etykiet peel-off doceniają tę możliwość, ponieważ pozwala drukować etykiety w ramach jednej serii zdecydowanie niższym kosztem.
W przeciwieństwie do tradycyjnych metod druku nasze etykiety peel-off wymagają zakupu jedynie jednego lub dwóch polimerów – jednego do lakieru adhezyjnego, umożliwiającego swobodne odklejenie strony pierwszej w celu odsłonięcia napisów ze strony drugiej i trzeciej; drugiego do tekstu ze strony drugiej.
Oprócz oszczędności w postaci mniejszej ilości zamawianych polimerów jesteśmy w stanie wyprodukować etykiety peel-off w zdecydowanie krótszych seriach, bez konieczności tworzenia wysokich stanów magazynowych.
Etykiety peel-off znajdują zastosowanie we wszystkich branżach, w szczególności natomiast w tej, która w związku z prawem polskim i unijnym ma obowiązek informować odbiorcę końcowego o użytych substancjach niebezpiecznych, tj. w branży chemicznej. Branżami, które ze względu na potrzebę zawarcia dużej liczby informacji często zamawiają etykiety typu peel-off, są również branża kosmetyczna oraz branża suplementów diety.